February 10, 2011

Cara mudah untuk mengingati barang korang yang hilang !!!!

OMG !!!!
Barang ku hilang !!!!!
Letak mana nie??????rasa macam dah simpan sini kelmarin???
Hilang mana?????

Hahahahaahah~~~ mesti korang pernah alami situasi sedemikian rupa kan????
Tak pernah??? Takper~~ tunggu, nanti mesti ada punya...
hahahah( jahatnya aku ~~~)

Ok.....jika korang alami keadaan camni....saya ada satu cara yang boleh mencepatkan/ menambahkan peratusan peluang korang untuk menjumpai balik barang yang dah hilang entah ke mana tu....
saya percaya bukan saya jer yang guna cara nie.....

cara nya...ingat kembali waktu terakhir korang guna benda tu(benda yang hilang)...
Pastu cari jer dekat tempat yang korang last guna benda tu...
Saya nak explain dengan lebih lanjut pun tak pandai sangat....

Jadi apa kata guna contoh pengalaman saya ....
Kelmarin ( 10 Februari....)







Lepas bangun tidur...dalam pukul 10 camtu ( tidur overtime... )
Saya baru sedar saya kehilangan kunci almari saya.....
Perhhhhh~~ terpaksa guna kepakaran saya kopek dengan gunting kecil...
nasib baik berjaya...biasa la...ada pengalaman kopek pintu umah jirang sebelah....hahahah(gurau jer...saya takder jiran )



Saya cuba ingat kembali waktu terakhir saya sentuh kunci almari....
Dah check dekat rumah...dalam seluar pendek pun takder.....
Jadi saya terfikir...maybe tercicir dekat Restoran Mamak atau gerai Melayu yang saya biasa pergi....
Kunci almari saya selalu letak dalam dompet.....kalau tercicir mesti la semasa bukak dompet...bukak dompet pulak mesti time nak bayar duit makan....mesti kat kedai makan !!! ( korang fikir secara spesifik secara berperingkat....)





Petang kelmarin saya pergi makan kat restoran mamak tu....
Lantak la kena cas mahal pun sebab tu bukan isu dalam entry nie...hahahaha~~~
Kemudian saya terfikir...kalau pekerja kat restoran ni terjumpa kunci saya, mesti diorang simpan punyer....
Masa nak bayar dekat kaunter tu...saya jenguk-jenguk dalam almari dekat situ.....
Paerrrhhh~~~~~~~~ berjaya teknik ni....saya nampak kunci hitam dalam almari tu....cepat-cepat saya mintak dekat pekerja restoran tu.....




Semua ni gara-gara dompet buruk ni laaa...dah koyak rabak....
Kene beli dompet baru...baru tak tercicir lagi kunci ni...



Terima kasih kerana sudi baca, assalam

4 comments:

  1. Ohh haha aku dulu time sekolah memang selau hilang kunci locker. Last2 kunci guna mangga yang ada kod nombor.

    Tapi sekarang kunci bilik lak selalu tercicir. Aku kunci bilik tapi kunci kat dalam. Lepas tu tak boleh masuk.. -_____-

    ReplyDelete
  2. napeace™ > Hahahahaha?? ini macam pun ader ker????? aneh giler kes awk !!! hahahaha

    ReplyDelete
  3. AesyaZealous > dah beli !!!!! hehehehehehe~~~~

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi komen~~~