October 24, 2011

Mahukan yang hampir sempurna.....


DSC_0386


Pagi tadi semasa diulit mimpi belajar akaun yang sangat menyampah tu henpon aku berbunyi....
Dengan mata yang rasa kelat sangat nak dibuka, aku jawab jer la panggilan tu lepas tau kawan fotografer aku tepon....

Dia tanya aku, kenal tak Zety ????
Aku pun tengah mamai entah betul ke Zety atau orang lain....tak sure...
Dia cakap kawan mak Zety nak mintak aku jadi fotografer untuk majlis pertunangan diorang nanti....

....................................................................................what??????
Aku sangat blur sebab tetiba jer ada orang nak suruh aku jadi wedding fotografer orang ni....
Camna diorang tau aku ni fotografer lak????

Rasanya Zety tu minta tolong kawan aku ni, tapi kawan aku ni ada hal pada tarikh pertunangan tu(12 Nov)....jadi maybe dia minta aku la sebagai ganti...hahahaha...nak bagi lingkup memori indah orang ke apa????waaaaakakakakaka.....

Mula-mula pikir, mesti la dapat $$$$$$ kalau buat kan????
Tapi bila fikir balik, mesti diorang harapkan hasil yang agak baik walaupun aku ni amatur jer....

Paling penting, aku takder asas dalam bisnes wedding fotografi ni...
Contohnya cas-cas bayaran yang perlu diambil kira...
Camna nak buat foto album yang cun bebeh....
Tambah-tambah lagi dah ekat sebulan tak sentuh DSLR....kena brush up balik skill snap photo laaaa.....

..dan sebab terakhir aku tolak pelawaan ni sebab kena pulang ke kolej on the same date.....13 Nov tamat cuti...12 Nov kena ada sini dah sebab nak kemas macam-macam...

Lagipun saya kalau boleh nak hasilkan wedding photo selepas betul-betul mahir dalam teknik fotografi....
Mahukan yang hampir sempurna.....

Terima kasih kerana sudi baca, assalam

2 comments:

  1. der, jgn pandang rendh pada kebolehan diri...the more we look down on our ability, the lower our self esteem...believe!

    ReplyDelete
  2. Nazri Noor > not prepaire yet....byk lg nak kena blajar selok belok fotografi.....nanti jd bersepah dgn pelajaran...dah ada ilmu wedding photography nanti bru leh wat.....but not for now....

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi komen~~~