December 4, 2011

Personaliti di dunia realiti tak sama dengan alam maya????

Human creation

Pernah aku baca status orang kat FB " amboiiii, kalau depan-depan diam jer, tapi dalam FB kecoh betul..." lebih kurang camni la statement dia.....

Yaaaa....rasanya korang pun pernah jumpa dengan orang macam ni kan???
Kat dunia sebenar dia diam jer, pemalu laaa, dan sewaktu dengannya....
Tapi dalam dunia maya bukan main kecoh, pandai melawak, rajin komen macam-macam kan????
Maybe ada sesetengah orang tak paham apsal diorang jadi camtu kan???kan???

Aku memang boleh explain pasal ni rasanya sebab aku pun spesis manusia camtu gak!!! hahaha...aku diam jer dalam kelas, tapi dalam Fb dan blog, huhuhu, tulis macam-macam.....lalalalalaaaaa~~~~

Salah satu sebabnya kami(aku dan spesis aku) berperangai camni, boleh dikatakan kami ni sukar untuk mengekspresikan diri kami secara berdepan,pendek kata nak tunjukkan perangai kami yang sebenar....bukannya kami ni hipokrit atau suka pura-pura, tapi bagai ada satu tembok untuk kami menonjolkan sifat kami....
..dan tembok tu tersangat-sangat la tinggi dan tebal,ahakkssss.....

Tapi bila dalam dunia maya, tembok tu takder...sebab tak perlu ada eye contact....
...dan kami hanya boleh ekspres dengan tulisan dari hati kami, tanpa bercakap dengan apa-apa nada, jadi tak la segan sangat, hahaha....

Sebenarnya kami ni penyegan, betul tak yang sama spesis dengan aku??? hahaha....
Tapi keseganan tu takder dalam dunia maya.....

Korang pun boleh anggap yang kami ni ada dua jenis personaliti, ada yang ketara, ada yang biasa jer.....
Aku ni ketara kot???? hahah.....

Dalam blog ni aku boleh jer tegur blogger-blogger lain, malah dengan otai blogger pun aku berani melawak....
Tapi kalau face to face, peerhhhhh....
diam seribu kata...tak kisah blogger laki atau perempuan, aku akan diam jer kot....segan tahap gaban~~~~

So, kalau mana-mana blogger terjumpa aku, tapi aku senyap jer atau menyorok tu, sorry la yer, segan....
Ehhhh??? macam la aku ni fofular sangat kan???? waaaakakaka....perasan tahap gaban ni!!!!!




Terima kasih kerana sudi baca, assalam

12 comments:

  1. hahahaha...memang benar wahai kuronofu...kita serupa!satu yang kau tak letak, diam2,malu2,segan2 org spesis mcm kita, tapi tak bermakna kita sombong...

    ReplyDelete
  2. encik kacang> haaa..betul tu...lup plak....hahaaha...ni pun kalau kita jumpa depan2 mesti senyap jer...waaakakakaka

    ReplyDelete
  3. hahahaaa...tau xpe...masing2 menyombong kan. pdahal dlm hati nak je tegur...tp xpe, aku faham...

    ReplyDelete
  4. encik kacang> huhu...lebih kepda segan sebenarnya....

    ReplyDelete
  5. wah, tak sangka ada juga orang yang macam aku ni..haha

    ReplyDelete
  6. Arpiiz> waaa.... x sangka aku ada rmai geng...hehehe

    ReplyDelete
  7. ok. cool.

    aku masih normal lagi rupanya. haha

    ReplyDelete
  8. encik kacang > hahaha...x la rasa macam "freak" jer kan...haha

    ReplyDelete
  9. liyanalalala> hahaha...kita memang normal...cuma org lain x paham org normal cam kita...hehehe

    ReplyDelete
  10. kalau x knl tu mmg segan la kan.kenal dkt blog x sama mcm kenal dkt dunia luar.huhu

    ReplyDelete
  11. アヌムちゃん> huhu...betul tu...kenal dlm blog mmg x segan, tp bila bersemuka mesti segan...

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi komen~~~