January 4, 2012

Ombak rindu sedih giler???? pppfffttttt~~~~~~`

huuuuu.....
sob...sob...sob.....
Ombak Rindu sedih?????
Alohhh...tolong laaaaaa~~~
Bila ramai yang dok post hari tu cakap menangis masa layan filem ombak rindu, aku pun terpikir apa yang sedih sangat????
Sebab ada yang cakap diorang gelak tengok filem tu???hahahaha....
Entah la...aku tengok sekerat jer masa awal-awal cerita...
Aku bukan jenis jiwang so memang tak leh blah nak layan lama-lama citer ni....

Tapi kepada yang menangis tengok filem ni dan anggap filem ni la yang paling sedih baik fikir ...
Hahahaha.....
...aku rasa kalau setakat filem Ombak Rindu pun korang leh nangis sampai habis satu kotak tisu, mesti korang akan nangis sampai habis 5 kotak tisu kalau layan drama 1 Litre of Tears dari Jepun ni....


1 Litre of Tears

Drama ni dah lama dah..tahun 2000 camtu kot keluar kat TV...
Citer ni mengisahkan seorang remaja perempuan yang diserang penyakit aper entah(malas nak google), menyebabkan dia lumpuh dari masa ke semasa....
Dia leh tahan hidup 10 tahun jer lepas diserang penyakit tu....
Cerita ni based on true story......

Apa yang sedihnya, korang boleh lihat camna watak perempuan ni daripada seorang ceria dan aktif bersukan tiba-tiba jer takleh wat apa-apa....
Masa drama ni ditayangkan kat TV Malaysia, aku bukan jenis layan sangat drama Jepun ni, hahaha....

So, aku dok tengok kakak aku dok layan drama ni, aku pun tanya la apa yang best sangat drama ni???? Pastu kakak aku pun citer la bla,bla,bla,sedih giler....Aku cuma cakap "ooowwwwww..." pastu blah, macam tak sedih jer rasa......

Berapa tahun lepas tu, aku rasa macam nak cari OST drama ni, sebab best lagu dia...
Entah camna leh klik lak sekerat babak dalam youtube tu...
Aku ingat lagi, babak masa heroin tu dah tak leh bergerak dan bercakap.....
Boyfriend heroin ni datang melawat dia kat hospital.....
Pastu Boyfriend ni pelik apsal heroin tu menangis dengan reaksi macam rasa malu yang amat...
baru la hero tu sedar yang heroin tu terkencing atas tilam depan-depan dia....
Heroin lumpuh sampai takleh nak kawal sendiri kencing.....
Serius time tu aku tak tau mana "habuk" masuk dalam mata aku....hish!!!!
Walaupun tu first time aku tengok sekerat babak jer dari drama tu pun aku leh rasa susah giler hidup heroin tu....
Huuiiihhhh.....

Dan kalau nak tau, ramai laki yang kena paksa layan drama ni pun nangis!!!(aku tengok dari komen-komen blog)
Aku pun pernah suggest drama ni kat sorang kawan aku, aku cakap mesti nangis punya kalau layan, dia cakap aper la yang sedih sangat???
Aku online jer Fb dah nampak dia post wall kata drama ni sedih sangat-sangat....
Lagi teruk ada yang dengar soundtrack drama ni jer pun dah nangis, hahaha...(saper cakap tak paham lirik tak leh feel???)...

Haaaahahaha...so, kalau nak layan drama ni, prepare lah tisu dua kali ganda banyak berbanding masa korang layan Ombak Rindu tu....lalalalala

Terima kasih kerana sudi baca, assalam

8 comments:

  1. wow woww taktau pun drama apa ni , haha. tapi kalo ost saje pun dah sayuu mst best nehhh :>
    jap org nk cari!

    ReplyDelete
  2. fathiahRAIHANA> hahaha...ni drama jepun lama dulu...tp kalau tgk kat youtube, semua ckp nangis jer tgk...huhuhu....saya pun sebak...

    ReplyDelete
  3. one little tears...cita ni seriusly sedih

    ReplyDelete
  4. tak da la sedih sgt ombak rindu tu..
    oh, drama liter of tears ni ada ja dlm laptop..
    tak tertengok lagi..
    ingat kan tak best..
    nak start tengok sekarang lah..hehe

    ReplyDelete
  5. Erin Azizan>huhuhu...boleh bengkak mata layan drama ni..

    ReplyDelete
  6. Naz Zyha> best la drama ni...huhuh...sedih wooo~~~

    ReplyDelete
  7. hoho..cite ni mmg bez bro...aq rase cite ni plg tbaek lah stakat ni..nk ckp jiwan,xdela jiwan sgt dlm cite ni..tp lebih kearah kekeluargaan..

    ReplyDelete
  8. EZAD AMIR> huhu....citer ni romantik, bukan jiwang...hahaha

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi komen~~~