April 6, 2012

Nak derma, tapi takut!!!!!

Baru jer berapa hari lepas ada event derma darah kat UiTM Kampus Bandaraya Melaka ni...
Hati aku kata best gak kalau dapat derma darah ni sebab dengar kata boleh mencegah penyakit....secara saintifik aku tak tau laaaa....
...dan paling menarik, dengar kata kalau lepas derma darah, berat badan mesti naik punya.....boleh kata semua orang derma darah cakap camtu....tapi ada pulak setengah doktor tu cakap semua tu ngarut jer...Kalau betul bagus la, sebab aku memang nak kena tambah berat badan....
Aku dah habis ikhtiar camna nak tambah berat badan dengan sistem metabolisme aku yang tinggi.....

Tapi bila dipikirkan balik.....heeeeeeeeeee~~~~~
Nak kena cucuk jarum besauuuu gitu kat lengan....!!!! heeekkkkk!!!!!!!!
Terus terang....aku takut....takut aku ni gatal tangan nak gerakkan lengan masa jarum tu dah dicucuk....tak pasal-pasal patah.....

...dan sebab kedua....akau takut berat badan naik terlampau over......mampos lak nak kena bersenam.....
Ada orang cakap.....entah la ni sekadar mitos ke hapa.....lepas derma darah, metabolisme badan akan merosot, sebab tu senang naik berat badan.....
Haaaiiihhhhh.....apa-apa pun....aku akan try tambah berat badan dengan cara yang sihat dulu......
Kalau dah buntu sangat.........memang derma darah gak la jawabnya nanti..........derma darah....yeaaahhhhhhhhh........15 tahun kemudian laaaaa.....hehehehehe

Terima kasih kerana sudi baca, assalam

5 comments:

  1. mmg musim derma drh kot..kat tempat aku pon byk kempen

    ReplyDelete
  2. Edy Fee> yer ekk???? try la derma...hahaha

    ReplyDelete
  3. uih,....mitos zaman dinasor tuh hahaha... slah 1 cara nak berat badan naik makan daun pudina...perut akan terasa lapar nanti...kalau ikut kajian lah huhuhu...

    ReplyDelete
  4. Ridzuan> Yer ke makan daun pudina????? Hehehehe....nanti aku try...

    ReplyDelete
  5. ahhaha nnt la ade semangat lagi.hehe

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi komen~~~