June 21, 2012

Trip kelas !!! Zoom in Malacca !!!

Dah lama trip ni kami adakan...
Tapi lantak la...nak update gak....
..sebab dah lama tak update blog, hahaha...berhabuk gila...

Trip kami ni dinamakan Zoom in Malacca... jangan tanya pasal apa letak nama tu, sebab bukan aku yang bertanggungjawab pilih nama trip kali nie....

Pada awal pagi 16 Jun 2012, kami AJK dan juga ahli berkumpul di medan selera Bangunan Amana Yayasan Melaka pada pukul 7.30 pagi.. (skema giler ayat... :P )
Makan-makan dulu, pastu bagi sikit info pasal perjalanan trip nanti...

DSC_2128

Sebelum bertolak ke destinasi pertama, kitorang ada wat dua game ringkas untuk para peserta...
Pertama, kena buat cheer group...

DSC_2147

Lepas wat cheer tu...ada game apa entah...
aku tak tau nama game nie, hahhaa... aku cuma tau snap je....

DSC_2166

Abes je main game, terus kami pergi ke perkarangan UiTM Bandaraya Melaka untuk menaiki bas....
Sementara tu snap dulu foto kenangan...

DSC_2173

Hummm... nampaknya ada sedikit teknikal problem...
Driver bus entah hilang ke mana.... Tengok jer la macam-macam reaksi peserta semasa tengah tunggu untuk menaiki bas....

DSC_2182

Hampir 15 minit menunggu, baru la driver bas sampai...
..kami dah berpeluh-peluh dah pon adooiii....

DSC_2197

Oh, yeahhh... dah sampai kat River Cruise...
Ni kali pertama naik river cruise walaupun dah hampir setahun tinggal kat Melaka nie, hahaha...

DSC_2209

DSC_2223 copy


Habis je naik river cruise, jalan kaki pulak ke Stadhuys...
Ok... kali kedua masuk muzium nie.... penat gila cari peserta nak snap foto diorang...
Tapi tak jumpa pun sebabnyaaaa......................... lupakan jer la... huhuhu

DSC_2291 copy

..aktiviti ni agak best....
.iaitu naik Taming Sari, walaeyhhh!!!!
First time naik wooo.... Tapi yang spoil nyer, naik masa pukul 1 petang...

DSC_2351 copy

DSC_2363 copy

Ni view dari Taming Sari yang berputar 360 darjah tu....
Bagi aku, waktu paling best kalau nak naik Taming Sari ialah awal pagi(bukak ke??) , senja dan malam...

DSC_2370 copy


Entah ilang mana foto lunch nie... jadi aku skip je la part lunch tu, huhuh...
Habis je lunch, kami menuju ke pusat permainan roller blade kat tingkat paling atas,atas,atas Dataran Pahlawan....
Aku baru tau jer pasal kewujudan tempat nie....
Ramai giler yang jatuh terguling, tersembam dan bagai sebab kali pertama main....
Aku pun kali pertama main, tapi aku tak jatuh sangat pun, wahahaha... bangga jap...

DSC_2426

Dah penat main roller blade di samping membuat design lebam lebam kar....
t badan tu,  kitorang stay kejap kat DP bagi menunaikan solat fardhu Asar...

DSC_2545 copy

Dinner kami cuma di Mahkota Parade...
Lauk boleh tahan sedap...
..cuma disebabkan perut masih kenyang dengan lunch tadi, jadi aku dan juga peserta-peserta lain ada yang tak dapat habiskan....

DSC_2568 copy

Air bandung ni entah kenapa aku boleh habiskan pulak...
Padahal aku tak suka pun air bandung sebelum nie...

DSC_2569 copy

Destinasi terakhir kami ialah Zoo Melaka...
Pergi layan-layan night safari kejap...
OK.... aku rasa suatu hari nanti aku nak datang sini waktu siang... nak snap banyak foto haiwan-haiwan...
Sebab time malam dilarang menggunakan flash kamera...
Camna nak snap tengah gelap gelita kalau tak guna flashkan???

DSC_2612 copy

Apa yang saya dapat lepas habis trip ni ialah...
PENATTTTT~~~~~~~~~~~~~ hahahaha.... tapi still best laa...

Terima kasih kerana sudi baca, assalam

4 comments:

  1. air bandung tu sangat lah sedap ..
    dinner pun sedap,,cuma terlampau kenyang..lain kali nak p makan kat situ lagi laa.

    ReplyDelete
  2. Abby.Salim > Betul2... cuma kena biar perut kosong dulu....

    ReplyDelete
  3. foto ko mmg cantik...semart giler!!!

    ReplyDelete
  4. Syakir Rahman> ye ke??? TQ... masih dlm pembelajaran nie bab fotografi...

    ReplyDelete

Terima kasih kerana sudi komen~~~